ხელოვნური ინტელექტის პლატფორმები უკვე მყარად იკავებს პოზიციას ქართული ციფრული მომხმარებლის ყოველდღიურობაში. „ეისითი კვლევამ“ (ACTR) 2025 წლის აპრილ-მაისში ჩაატარა ონლაინ გამოკითხვა საქართველოში ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების შესახებ.
როგორც აღმოჩნდა, რესპონდენტთა 76% კვირაში ორჯერ ან უფრო ხშირად იყენებს AI პლატფორმებს, რაც მიუთითებს მის ფართო და განმეორებად გამოყენებაზე, ხოლო რაც შეეხება იმას თუ რა სახის ინფორმაციას ითხოვენ ქართველები AI-გან არის:
ხელოვნური ინტელექტის პლატფორმები უკვე მყარად იკავებს პოზიციას ქართული ციფრული მომხმარებლის ყოველდღიურობაში. „ეისითი კვლევამ“ (ACTR) 2025 წლის აპრილ-მაისში ჩაატარა ონლაინ გამოკითხვა საქართველოში ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების შესახებ.
როგორც აღმოჩნდა, რესპონდენტთა 76% კვირაში ორჯერ ან უფრო ხშირად იყენებს AI პლატფორმებს, რაც მიუთითებს მის ფართო და განმეორებად გამოყენებაზე, ხოლო რაც შეეხება იმას თუ რა სახის ინფორმაციას ითხოვენ ქართველები AI-გან არის:
- ინფორმაციის მოძიება – 74%
- სწავლა და კვლევა – 52%
- ზოგადი რჩევები – 48%
- იდეების გენერირება – 43%
კვლევა აჩვენებს, რომ AI არა მხოლოდ ტექნიკური მიზნებისთვის გამოიყენება, არამედ აქტიურად არის ინტეგრირებული საგანმანათლებლო და შემოქმედებით პროცესებში.
რაც შეეხება სანდოობას, როგორც ირკვევა, ქართული სოციალური ქსელების მომხმარებლების თითქმის ნახევარი (45%) ენდობა ხელოვნურ ინტელექტს, თუმცა საზოგადოებაში მაინც შეინიშნება სკეპტიციზმის ნიშნები — 30% ეჭვის თვალით უყურებს AI-ს, ან გარკვეულ უნდობლობას ამჟღავნებს მის მიმართ. რესპონდენტთა დაახლოებით მეოთხედს კი უჭირს პასუხის გაცემა ხელოვნური ინტელექტის მიმართ მათი დამოკიდებულების შესახებ.
ხელოვნური ინტელექტის მიმართ ნდობის საკითხზე თბილისის მომხმარებელთა აზრი ორ ნაწილად იყოფა: 42% ენდობა AI-ს, ხოლო 40% ეჭვის თვალით უყურებს მას.
მიუხედავად გარკვეული სკეპტიციზმისა, საზოგადოებრივი განწყობები მთლიანობაში ოპტიმისტურია: რესპონდენტთა 56% მიიჩნევს, რომ AI პოზიტიურად შეცვლის საზოგადოების ცხოვრებას.
კვლევის შედეგები ცხადყოფს, რომ ხელოვნური ინტელექტი საქართველოში სწრაფად ადაპტირდება. მაღალი ცნობადობა, აქტიური გამოყენება და პოზიტიური მოლოდინები მიუთითებს, რომ AI აღარ არის მხოლოდ ახალი ტექნოლოგია – ის უკვე ყოველდღიური გადაწყვეტილებების და გამოცდილების ნაწილი გახდა. სრულად