პაციენტთა საბჭოს წევრები არიან „ჯო ენის საუნივერსიტეტო ჰოსპიტლის“ პაციენტები ან მათი ოჯახის წევრები. საბჭო რეგულარულად შეიკრიბება და იმსჯელებენ გამოკითხვის შედეგებზე. პაციენტთა საბჭოს ჩართულობა ჰოსპიტლის საქმიანობაში ემსახურება მხოლოდ ერთ მიზანს, დაიხვეწოს და უფრო მოქნილი გახდეს სერვისები ჰოსპიტალში სამედიცინო მომსახურების მისაღებად.
„ჯო ენის საუნივერსიტეტო ჰოსპიტალი“ საერთაშორისო აკრედიტაციის პროცესს გადის მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი მააკრედიტირებელი ორგანიზაციის – „აკრედიტაცია კანადის“ სტანდარტების მიხედვით.
პაციენტების ჩართულობა კლინიკების განვითარების პროცესში საქართველოს ისტორიაში სიახლეა და მიმართულია ჯანდაცვის ხარიხსის გაუმჯობესებისკენ.ყველაფერ აღნიშნულის ინიციატორი გახლავთ ჯანდაცვის მსოფლიო ექპსერტი, პროფესორი გიორგი ფხაკაძე, რომელიც საქართელოში „აკრედიტაცია კანადის“ წარმომადგენელია.
პაციენტთა ჩართულობას კლინიკების მართვის პროცესში აქტიურად გააშუქებს მედიაჰოლდინგი „შენი“, რომელიც პირველი საზოგადოებრივი ჯანდაცვის თემატიკის მედიაჰოლდინგია არამხოლოდ საქართველოში, არამედ მთელს რეგიოში.
„შენი ექიმი“ პაციენტთა საბჭოს წევრებს ესაუბრა და გთავაზობთ მათ კომენტარებს დღევანდელ შეხვედრასთან დაკავშირებით:
თეა ბარამაშვილი:
„ამ პროცესს ვაფასებ დადებითად, კარგი წამოწყება და ინიციატივაა, წარმატებებს ვუსურვებ და ვიაქტიურებ მაქსიმალურად.“
ვერა ნატრიაშვილი:
,,მივესალმები ამ წამოწყებას! ძალიან გამეხარდა, რომ დამიკავშირდნენ. ვიგრძენი, რომ მნიშვნელოვანია ჩემი აზრი ამ კლინიკისთვის და მაქსიმალურად ვეცდები, როდესაც ჩემი დახმარება და ჩემი მოსაზრება დასჭირდებათ, აუცილებლად მივიღო მონაწილეობა ამ პროცესში“.
ჰოსპიტლის სამედიცინო დირექტორი, პაატა ბუკია:
„ეს საკითხი მნიშვნელოვანია ექიმისთვისაც, რადგან უკუკავშირის პრინციპი უფრო ნათლად დაგვანახებს რეალობას. კომუნიკაცია მოგვცემს საშუალებას, გარკვეული პრობლემები და ხარვეზები ღიად დავინახოთ და ვიზრუნოთ მათ გაუმჯობესებაზე.“
ჰოსპიტლის გენერალური დირექტორის მოადგილე მაია ცანავა:
„ყველა პროცესში, რომელიც მიმდინარეობს და ინერგება „აკრედიტაცია კანადის მიერ, აქტიურად ვართ ჩართული. ეს ინიციატივა ძალიან მნიშვნელოვანია, რადგან გარე შეფასების საშუალებას იძლევა. ვფიქრობ, წარმატებული იქნება აღნიშნული პროექტი. საწყის ეტაპზე ვართ, გამოცდილებას მივიღებთ და ალბათ, უფრო გავამდიდრებთ ამ მიმართულებას – უფრო აქტიურს გავხდით.“
ანა ნიქაბაძე (პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცერი):
„ძალიან მისასალმებელია მსგავს პროექტში ჩართულობა და ჩემი, როგორც პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ოფიცრის“ პოზიციიდან მაქსიმალურად ვეცდები, ამ პროექტში ეს საკითხი დაცული იყოს.“
ადამიანური რესურსების მართვის და განვითარების ტექნიკური სამსახურის ხელმძღვანელი/ რისკების მართვის მენეჯერი, ნანი გოგალაძე:
„პირველ რიგში, მადლობა ასე აქტიურად ჩართვისთვის. კლინიკა მზად არის სიახლეების მიმღებლობისთვის და აქტიურად ჩავერთეთ ამ პროცესში როგორც ჩვენ, ასევე ჩვენი პაციენტები და მათი იურიდული მეურვეები თუ მშობლები.“
ანა ლადაშვილი:
,,ორმაგი პაციენტის მშობელი – ტყუპების დედა ვარ. კმაყოფილი ვარ კლინიკის, მიღებული სერვისის და თუ ეს აკრედიტაცია კლინიკას წინსვლაში და განვითარებაში ხელს შეუწყობს, მე შევეცდები ჩემი რესურსები მაქსიმალურად გამოვიყენო, რათა ამ კლინიკას ხელი შევუწყო წინსვლაში.’’
მარიამ ჩხაბერიძე:
„ძალიან კარგი წამოწყებაა, კარგია რომ პაციენტის აზრით ინტერესდებით და ვაფიქსირებთ ამ აზრს ღიად, არ გვეშინია არაფრის. მე ვარ ერთ-ერთი პაციენტის წარმომადგენელი და კმაყოფილება მინდა დავაფიქსირო ამ კლინიკის მიმართ.’’
მაკა ზეიკიძე (ჯოენის საუნივერსიტეტო ჰოსპიტლის მთავარი ექთანი):
,,ძალიან მნიშვნელოვანია ჩემთვის მონაწილეობა, როგორც მთავარი ექთნისთვის, ძალიან ინფორმატიულია ჩემთვის ამ კითხვარის შევსება. რაც უფრო მეტი ადამიანი შევასებს, უფრო ინფორმირებული და მოხარული ვიქნები, თუ კარგი შედეგები დაიდება და თუ ბევრი ადამიანი მიიღებს მონაწილეობას. დიდ მადლობას ვუხდი „აკრედიტაცია კანადას“.
მარიამ ჩხაიძე (სოციოლოგი):
„ჩემთვის ეს სიტუაცია, გამოკითხვა, უცხო არ არის ჩემი პროფესიიდან გამომდინარე, თუმცა ეს ფორმა, რომელიც ახლა შემოგვთავაზეთ, ძალაიან მოქნილი, საინტერესოა და ვფიქრობ, დასახვეწიც არის და მჯერა, რომ დავხვეწავთ ერთად.“
ია ფირცხალავა (საქმის წარმოების სამსახური):
,, დიდი სიამოვნებით, აქტიურად ჩავერთვები ამ პროცესში, რადგან ეს ყველაფერი ინფორმატიული და მეტის მომცემია. ამიტომ წარმატებას ვუსურვებ თქვენს გუნდს და ჯოენის საუნივერსიტეტო ჰოსპიტალს.’’
ცნობისთვის: “პაციენტთა საბჭო“ შიქმნება ყველა იმ კლინიკაში, რომლებიც საერთაშორისო აკრედიტაციის პროცესს გადიან მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი მააკრედიტირებელი ორგანიზაციის „აკრედიტაცია კანადის“ ჩართულობით. აღნიშნული ინიციატივა ეფუძნება დასავლურ სტანდარტებს და მოტივირებულია ჯანდაცვის მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მისაღწევად.
რაც შეეხება პაციენტთა კმაყოფილების კვლევას, აღნიშნული გამოკითხვა უკვე ტარდება ყველა იმ კლინიკაში, რომელიც ასევე აკრედიტაციის პროცესს გადის „აკრედიტაცია კანადის“ სტანდარტების მიხედვით. გამოკითხვა შესაძლებელია QR კოდის დასკანერების საშუალებით, რომელიც განთავსებულია ყველა აღნიშნულ კლინიკაში და ასევე ვებპორტალზე – sheniekimi.ge.
გამოკითხვა მომზადებულია და ტარდება ,,საქართველოს საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ინსტიტუტის” მიერ საერთაშოროსო ,,აკრედიტაცია კანადის” (Accreditation Canada)-ის სტანდარტების მიხედვით სამედიცინო დაწესებულების მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით.
კვლევის მიზანია, პაციენტის სამედიცინო მომსახურების გაწევის/მიღების პროცესის შესწავლა; არსებული სამედიცინო მომსახურების, საერთაშორისო ხარისხის სტანდარტების შესაბამისად გაუმჯობესება; საჭირო სტანდარტების დანერგვის აუცილებლობის და საჭიროების გამოვლენა;0 შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავება.
მკვლევარი: საერთაშორისო აკრედიტაცია კანადის წარმომადგენლი საქართველოში ექიმი პროფესორი, გიორგი ფხაკაძე.
აღსანიშნავია, რომ გამოკითხვა ანონიმურია და რესპონდენტის იდენტიფიცირება შეუძლებელია. კითხვარის შევსების დროს პირადი მაიდენტიფიცირებელი მონაცემები არ ივსება. შევსებული ინფორმაცია კონფიდენციალური და ორიენტირებულია მხოლოდ შედეგზე, რაც გულისხმობს სამედიცინო მომსახურების მიწოდების ხარისხის შესწავლას და გაუმჯობესებას… ანონიმურობა დაცული იქნება კვლევის ყველა ეტაპზე.