2024 წლის 26 ივნისს ქუთაისის საეკლესიო საავადმყოფო “ქსენონში” „პაციენტთა საბჭოს“ პირველი სხდომა გაიმართა.
კლინიკური და ადმინისტრაციული ხელმძღვანელი მაგდა კოსტავა, “პაციენტთა საბჭოების სამდივნოს” ხელმძღვანელი იოსებ დემეტრაშვილი და “აკრედიტაცია კანადის” საზოგადოებასთან ურთიერთობის ხელმძღვანელი თათია გოჩაძე კლინიკის პაციენტებს შეხვდენენ და პაციენტთა ჩართულობის შესახებ ინფორმაცია გააცნეს.
პაციენტთა საბჭოზე განხილულ იქნა პაციენტთა კმაყოფილების კვლევის შესახებ ინფორმაცია და გადაწყდა, რომ საბჭოს შეხვედრა რეგულარულად – თვეში ერთხელ გაიმართება, რათა განიხილონ პაციენტთა კვლევის შედეგად გამოკვეთილი აქტუალური საკითხები.
ქუთაისის საეკლესიო საავადმყოფო “ქსენონი” საერთაშორისო აკრედიტაციის პროცესს გადის მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი მააკრედიტირებელი ორგანიზაციის – „აკრედიტაცია კანადის“ სტანდარტების მიხედვით.
აქედან გამომდინარე, აღნიშნული სამედიცინო დაწესებულება მოტივირებულია, გააუმჯობესოს საკუთარი მომსახურების ხარისხი.
სწორედ ამ მიზნით, კლინიკის ინიციატივით, პაციენტები თვეში ერთხელ, რეგულარულად შეიკრიბებიან და ყველა იმ საკითხზე იმსჯელებენ, რაც პაციენტთა კვლევის შედეგად იქნება გამოკვეთილი.
პაციენტების ჩართულობა კლინიკების განვითარების პროცესში საქართველოს ისტორიაში სიახლეა და მიმართულია ჯანდაცვის ხარისხის გაუმჯობესებისკენ.
ყველაფერ აღნიშნულის ინიციატორი გახლავთ ჯანდაცვის მსოფლიო ექპსერტი, პროფესორი გიორგი ფხაკაძე, რომელიც საქართელოში „აკრედიტაცია კანადის“ წარმომადგენელია.
“შენი ექიმი” ქუთაისის საავადმყოფო “ქსენონის” კლინიკურ და ადმინისტრაციულ ხელმძღვანელს, მაგდა კოსტავას ესაუბრა:
“ზოგადად, აკრედიტაციის პროცესი არის საუკეთესო შესაძლებლობა იმისთვის, რომ კიდევ ერთხელ შევაფასოთ საკუთარი თავი საერთაშორისოდ აღიარებულ სტანდარტებთან მიმართებაში.
ვფიქრობ, აკრედიტაციის პროცესი არის უდიდესი საქმე საქართველოს ჯანდაცვის სისტემაში. ყველა კლინიკას აქვს შესაძლებლობა, გახდეს უკეთესი და გაუმჯობესებული სერვისი მიაწოდოს მომხმარებელს; შესთავაზოს უფრო მეტად მათზე მორგებული, უსაფრთხო გარემო და შესთავაზოს გაუმჯობესებული ხარისხი თანამედროვე მკურნალობის თუ დიაგნოსტიკის გამოყენებით, რომელიც მოწოდებული არის სტანდარტების მიხედვით.
აკრედიტირებული კლინიკა ნიშნავს იმას, რომ რა სერვისიც შეუძლია მიიღოს ადამიანმა საფრანგეთში ან იტალიაში, იგივე სერვისი შეუძლია მიიღოს საქართველოში. ეს არის უდიდესი მონაპოვარი საქართველოს ჯანდაცვისთვის.
რაც შეეხება აკრედიტაციის პროცესს, ჩვენ უკვე ერთი წელია, ამ პროცესში ვართ ჩართული აქტიურად და თითოეული სტანდარტის გავლისას, ყოველდღიურ რეჟიმში მიმდინარეობს მუშაობა.
14 ჯგუფი მუშაობს და 14 სტანდარტს ვამუშავებთ მაქსიმალური ჩართულობით. ეს არ არის მხოლოდ ადმინისტრაციის ხარჯზე, ჩართულები არიან როგორც განყოფილების ხელმძღვანელები, წამყვანი სპეციალისტები, საექთნო ხაზი, ხარისხის გუნდი, რეგისტრატორები – თითქმის მთელი კლინიკა ვართ ამ პროცესში. ვმეცადინეობთ აქტიურად, ვუყურებთ ჯანსაღად ამ პროცესს, არ ვუყურებთ როგორც მოთხოვნას, ვუყურებთ როგორც განვითარების შესაძლებლობას.
ვსწავლობთ ყოველდღიურად, ვიზრდებით…
ვცდილობთ, რაც მოგვეთხოვება მაქსიმალურად ჩვენი შესაძლებლობის ფარგლებში დავნერგოთ. პირველ ეტაპზე მნიშვნელოვანია დანერგვა და შემდეგ განხორციელება და გაუმჯობესება.
საქმის დაწყება არის უკვე დიდი შედეგი, რაც შემდგომში უკეთეს და უკეთეს შედეგს მოიტანს.
რაც შეეხება ამ სტანდარტს, რომელიც გულისხმობს პაციენტთა ჩართულობას კლინიკის განვითარების პროცესში, ყველაფერს ვქმნით პაციენტებისთვის და მათთან უკუკავშირი არის უმნიშვნელოვანესი. ეს შესაძლებლობაც, რომ მათი ჩართულობით და მათი მოსაზრებებით რედიზაინი გავაკეთოთ ჩვენი სერვისების, არის ძალიან სასარგებლო და საინტერესო.
მაქსიმალურად შევუწყობთ ხელს ჩვენი კლინიკის პაციენტთა საბჭოს ფუნქციონირებას, რადაგანაც ეს ადამიანები ჩვენ გვეხმარებიან, რომ უკეთესი გავხდეთ.”
“შენი ექიმი” ქუთაისის საეკლესიო საავადმყოფო “ქსენონის” პაციენტთა საბჭოს წევრებსაც ესაუბრა. გთავაზობთ კომენტარებს:
ფატი მეტრეველი:
“ჩვენ ძალიან კმაყოფილი ვართ ამ საავადმყოფოს მომსახურებით. როდესაც რამე დამჭირდება – ანალიზები ან გამოკვლევები, აქ მოვდივარ. აქ მოსვლისას ძალიან დიდ სითბოსა და ყურადღებას ვგრძნობ თითოეული პერსონალისგან.
შემოსვლისთანავე ძალიან თბილი მომსახურე პერსონალი გვხვდება, რომლებიც გზას გაგიკვლავენ და სიამოვნებით დაგეხმარებიან. ნამდვილად ყველა თავისი საქმის პროფესიონალია. ძალიან დიდი მადლობა მინდა, გადავუხადო თითოეულ აქ მომუშავე პერსონალს.”
გიორგი გოგებაშვილი:
“ძალიან დიდი მადლობა ამ კლინიკას და წარმატებებს ვუსურვებ.”
ლალი ბრეგაძე:
“ჩვენც დიალიზის პაციენტები ვართ და სიცოცხლეს ქალბატონ ლელა ექიმს ვუმადლით. უკმაყოფილებას ნამდვილად ვერ გამოვთქვამ, ყველაფერი შესანიშნავ დონეზეა.”
მთვარისა მესხი:
“უკვე 7 წელია, დიალიზის პაციენტი ვარ და ძალიან კმაყოფილი ვარ ამ კლინიკის მომსახურებით”
ლუბა აბულაძე:
“ერთი წელია, დიალეზზე დავდივარ და ძალიან კმაყოფილი ვარ. ექიმიც და ექთნებიც ძალიან კარგი ადამიანები არიან. არ შემიძლია, რომ მათზე საქებარი სიტყვები არ ვთქვა.”
მირანდა გაბახაძე:
“ნამდვილად ოჯახური გარემოა და ძალიან კმაყოფილი ვარ.”
გივი ნებიერიძე:
“ძალიან კმაყოფილი ვარ, ნამდვილად ოჯახური გარემოა. ძალიან დიდი სითბო და ადამიანური დამოკიდებულებაა პერსონალის მხრიდან.
ირაკლი ძნელაძე:
“ძალიან კმაყოფილი ვარ. დამჭირდა აქ მკურნალობა და ძალიან დიდი ყურადღება ვიგრძენი. მადლობის მეტი არაფერი მეთქმის.”
ცნობისთვის: “პაციენტთა საბჭო“ შეიქმნება ყველა იმ კლინიკაში, რომლებიც საერთაშორისო აკრედიტაციის პროცესს გადიან მსოფლიოში ერთ-ერთი უმსხვილესი მააკრედიტირებელი ორგანიზაციის „აკრედიტაცია კანადის“ ჩართულობით. აღნიშნული ინიციატივა ეფუძნება დასავლურ სტანდარტებს და მოტივირებულია ჯანდაცვის მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მისაღწევად.
რაც შეეხება პაციენტთა კმაყოფილების კვლევას, აღნიშნული გამოკითხვა უკვე ტარდება ყველა იმ კლინიკაში, რომელიც ასევე აკრედიტაციის პროცესს გადის „აკრედიტაცია კანადის“ სტანდარტების მიხედვით. გამოკითხვა შესაძლებელია QR კოდის დასკანერების საშუალებით, რომელიც განთავსებულია ყველა აღნიშნულ კლინიკაში და ასევე ვებპორტალზე – sheniekimi.ge.
გამოკითხვა მომზადებულია და ტარდება ,,საქართველოს საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ინსტიტუტის” მიერ საერთაშოროსო ,,აკრედიტაცია კანადის” (Accreditation Canada)-ის სტანდარტების მიხედვით, სამედიცინო დაწესებულების მომსახურების ხარისხის გაუმჯობესების მიზნით.
კვლევის მიზანია, პაციენტის სამედიცინო მომსახურების გაწევის/მიღების პროცესის შესწავლა; არსებული სამედიცინო მომსახურების, საერთაშორისო ხარისხის სტანდარტების შესაბამისად გაუმჯობესება; საჭირო სტანდარტების დანერგვის აუცილებლობის და საჭიროების გამოვლენა; შესაბამისი რეკომენდაციების შემუშავება.
მკვლევარი: საერთაშორისო “აკრედიტაცია კანადის” წარმომადგენლი საქართველოში ექიმი პროფესორი, გიორგი ფხაკაძე.
აღსანიშნავია, რომ გამოკითხვა ანონიმურია და რესპონდენტის იდენტიფიცირება შეუძლებელია. კითხვარის შევსების დროს პირადი მაიდენტიფიცირებელი მონაცემები არ ივსება.
შევსებული ინფორმაცია კონფიდენციალურია და ორიენტირებულია მხოლოდ შედეგზე, რაც გულისხმობს სამედიცინო მომსახურების მიწოდების ხარისხის შესწავლას და გაუმჯობესებას.
ანონიმურობა დაცული იქნება კვლევის ყველა ეტაპზე.
აღნიშნული კვლევის შესახებ დამატებითი კითხვების შემთხვევაში, დეტალური ინფორმაციის მისაღებად გთხოვთ, დაუკავშირდეთ:
,,საქართველოს საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ინსტიტუტის’’ პაციენტთა საბჭოების სამდივნოს ხელმძღვანელს: იოსებ დემეტრაშვილს.
საკონტაქტო: +995 555 423 845
info@accreditation.ge
მისამართი: საქართველო, თბილისი, ბეთლემის აღმართი 3, საფოსტო ინდექსი: 0105 www.sheniekimi.ge
ქუთაისის საეკლესიო საავადმყოფო “ქსენონის” პაციენტთა კვლევაში მონაწილეობის მისაღებად გადადით ბმულზე:
https://www.surveymonkey.com/r/ksenoni
ან დაასკანერეთ QR კოდი:
მასალის გამოყენების პირობები