2025 წლის მარტში წლიური ინფლაცია 3.5%-მდე გაიზარდა – ეს ბოლო ორი წლის მაქსიმალური მაჩვენებელია. ინფორმაციას საქსტატი ავრცელებს.
თებერვალში ინფლაცია 2.4%, იანვარში კი მხოლოდ 2% იყო. ფასების გაძვირებაზე ყველაზე დიდი გავლენა სურსათზე ფასების ზრდამ იქონია – მარტში ამ სურსათის ფასებისაშუალოდ 6.6%-ით გაიზარდა.
საქსტატის მონაცემებით, მარტში ყველაზე მკვეთრად ფასმა კომბოსტოზე იმატა – გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით პროდუქტი 84%-ით გაძვირდა. ტოპ-10 გაძვირებულ პროდუქციას ძირითადად ბოსტნეული და ხილი ლიდერობს:
# | დასახელება | ფასების ზრდა |
1 | კომბოსტო | +84% |
2 | კივი | +52% |
3 | ბადრიჯანი | +46% |
4 | მწვანილი | +42% |
5 | პომიდორი | +35% |
6 | ოქროს ბეჭედი (958 სინჯი) | +30% |
7 | კიტრი | +29% |
8 | მანდარინი | +27% |
9 | ლიმონი | +23% |
10 | საავადმყოფოს მომსახურება | +23% |
ფასების ზრდის ძირითადი გამომწვევი მიზეზებია:
- სეზონური ფაქტორები
- კლიმატური პირობები და მოსავლის მოცულობა
- იმპორტირებულ საქონელზე გლობალური ფასების მერყეობა
- ლოგისტიკური ხარჯების ზრდა
ინფლაციის მაჩვენებელი მოწმობს, რომ მიუხედავად ნომინალურად დაბალი ინდექსისა, საკვების კალათის ღირებულება მნიშვნელოვნად გაზრდილია, რაც პირველადი მოხმარების პროდუქტებზე ყველაზე მეტად აისახება.
ყველაზე გაიაფებული პროდუქტები და მომსახურება მარტში:
საინტერესოა, რომ ინფლაციის პარალელურად, ზოგიერთი საქონელი და მომსახურება მნიშვნელოვნად გაიაფდა:
# | დასახელება | ფასების კლება |
1 | ინტერნეტის გადასახდელი | -40% |
2 | ვაშლი | -19% |
3 | ჭიქა | -15% |
4 | ატამი | -14% |
5 | შპალერი | -13% |
6 | ყურძენი | -12% |
7 | თეფში | -12% |
8 | სიმინდის ფქვილი | -12% |
9 | ავტომობილის საბურავი | -11% |
10 | ბავშვის ქურთუკი | -11% |
ინტერნეტის ტარიფების კლება გამოწვეულია პროვაიდერების გადაწყვეტილებით – ფასის უცვლელად დატოვების ფონზე მომსახურების ხარისხი და სიჩქარე გაიზარდა, რაც მომხმარებლისთვის დადებითი შედეგია.
მასალის გამოყენების პირობები